Expoziția „O vizită la Muzeul de Artă”

Expoziţie de pictură cu lucrări realizate de elevii Liceului Tehnologic special pentru Deficienţi de Auz - Cluj-Napoca

5 - 9 iunie 2013

Vernisaj: miercuri, 5 iunie 2013, ora 16

Expoziţia marchează punctul final al unui proiect educativ-artistic, derulat în parteneriat cu Liceul Tehnologic Special pentru Deficienţi de Auz - Cluj-Napoca, pe parcursul semestrului II al anului şcolar 2012-2013. Participă cu lucrări: Maria Aristotel, Adrian Barbu, Ileana Bota, Naomi Botez, Lenuţa Călăuz, Daniel Corujan, Bianca Grigor, Claudiu Jiga, Robert Ilieş, Floarea Leach, Nagy Eva, Viorica Natarâş, Camelia Oneţiu, Cosmin Paşca, Valentin Pop, Ioana Popa, Iuliana Popa, Diana Tătărău.

În cadrul acestui proiect, pornind de la colecţiile de artă plastică expuse în „Galeria Naţională” a muzeului, un număr de 18 elevi deficienţi de auz, coordonaţi de profesorii Irinel-Lucia Oltean şi Arpad Fabian, au realizat o serie sugestivă de interpretări plastice ale unor lucrări de pictură semnate de mari maeştrii ai picturii româneşti moderne: Nicolae Grigorescu, Ion Andreescu, Ştefan Luchian, Gheorghe Petraşcu, Nicolae Tonitza etc.

Activităţile teoretico-practice desfăşurate în cadrul proiectului (prezentări ghidate şi ateliere de creaţie) se înscriu în programul de lărgire a categoriei de beneficiari ai activităţilor educative muzeale, aplecându-se asupra unui public cu particularităţi, aşteptări şi nevoi speciale. În consecinţă, scopul principal al programului a urmărit facilitarea inserţiei sociale şi egalizarea şanselor în ceea ce priveşte activitatea de instrucţie-educaţie / accesul  la cultură, minimalizarea izolării psihosociale şi îmbunătăţirea interacţiunii sociale pentru tinerii adolescenţi care suferă de deficienţe de auz.

Întregul demers pedagogic a avut ca obiectiv completarea educaţiei teoretico-artistice a elevilor participanţi, activităţile derulate la muzeul de artă contribuind la dezvoltarea orizontului cultural, stimularea spontaneităţii creatoare şi fructificarea resurselor imaginative.